Відкрити головне меню

«112 Україна» — приватний український інформаційний телеканал інформаційної агенції «112.ua». Канал доступний протягом 24 годин на добу в пакетах найбільших кабельних операторів країни, транслюється через цифрову ефірну мережу DVB-T2, а також через супутники AMOS-2/3. Телеканал працює у прямому ефірі 24 години на добу[7].

112 Україна
ТОВ "ТРК "112-ТВ"[1]
ТОВ «Партнер ТВ»[2]
ТОВ «ТВ Вибір»[3]
ТОВ «Лідер ТВ»[4]
ТОВ «Новий формат ТВ»[5]
ТОВ «Аріадна ТВ»[6]
Logo 112 Ukraine.svg
Країна Україна Україна
Зона мовлення Україна Україна
Час мовлення Цілодобово
Мова мовлення українська, російська
Формат
зображення
720p — DVB-Т2 (HDTV)
1080i (HDTV)
Дата початку
мовлення
26 листопада 2013 року
Цифровий
мультиплекс
MX-5
Власник(и) Через компанії ТОВ "ТРК «112-ТВ»:
ТОВ «Медіа група 112» (99,00 %)
ТОВ «МЕДІА ГРУП 112 ЦЕНТР» (1,00 %)
ТОВ «Партнер ТВ»:
ТОВ "МЕДІА ГРУП 112 ЦЕНТР (100,00 %)
ТОВ «ТВ Вибір»:
ТОВ «МЕДІА ГРУПА 112 ЗАХІД» (100,00 %)
ТОВ «Лідер ТВ»:
ТОВ «МЕДІА ГРУПА 112 ПІВДЕНЬ» (100,00 %)
ТОВ «Новий формат ТВ»:
ТОВ «МЕДІА ГРУПА 112 СХІД» (100,00 %)
ТОВ «Аріадна ТВ»:
ТОВ «МЕДІА ГРУП 112 ПІВНІЧ» (100,00 %) Тарас Козак
Споріднені канали Україна ZIK
Україна NewsOne
Слоган Знай більше!
Сайт tv-ua.112.ua

Зміст

Історія каналу

У 2011 році проводився цифровий конкурс між регіональними телекомпаніями, на якому перемогу здобули телерадіокомпанії «Новий формат ТВ», «Партнер ТВ», «Аріадна ТВ», «ТВ Вибір» і «Лідер ТВ». Ці телеканали незабаром були викуплені Андрієм Подщипковим, і 5 листопада 2013 року Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення переоформила їх ліцензії на мовлення під ім'ям нового телеканалу «112 Україна»[8].

26 листопада 2013 о 16.00 відбулася офіційна презентація, а вже 28 листопада 2013 року в ефірі українського телебачення з'явився новий телеканал — «112 Україна»[8][9].

На початку свого існування канал пропонував 8 годин контенту власного виробництва, основну частину якого складали прямі включення. Відповідно до програмної сітки каналу день закінчувався програмою «Знай більше», в якому експерти з різних сфер спільно з шеф-редакторами каналу Тетяною Гончаровою і Світланою Орловською обговорювали все, що трапилося за день. Після цього щодня о 22 годині транслювалося арт-кіно від димтриб'ютора «Арт Хаус Трафік» (виходило до січня 2014). Тоді ж «112 Україна» запустив програми про молодь «Наша тема» і культуру «Культурна революція», які виходили по вихідних (до грудня 2013, коли канал перейшов у режим інформаційного телемарафону).

18 березня 2014 року канал показував наживо заяву президента Росії Володимира Путіна щодо анексії Криму.

У серпні 2014 року «112 Україна» відкрив власний корпункт у Європі.[10] За час існування канал організував низку телемостів з Кримом, Львовом[11] , Москвою (були проведені спільно з телеканалом «Дождь», одним із ведучих якого з російського боку був відомий журналіст-українофоб Максим Шевченко)[12], Вільнюсом[13] і Малайзією[14]. Так само на каналі був проведений 20-годинний телемарафон під час виборів до Верховної Ради України[15].

За час роботи телеканалу гостями каналу стали понад 1000 осіб — політики, експерти, громадські, культурні діячі. За результатами телеперегляду в 2015 році телеканал одну із провідних серед інформаційних мовників України та входить в ТОП-10 загальнонаціональних каналів[16].

Структура і покриття

Телеканал покриває 75 % території України (за винятком тимчасово окупованих Криму і Донбасу). Мовить на одній супутниковій і п'яти регіональних ліцензіях, об'єднаних договором про спільну діяльність. Канал доступний в пакетах найбільших кабельних операторів, транслюється через цифрову ефірну мережу DVB-T2 і супутники АМОS-2/3.

Власники

Відповідно до офіційних документів Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення телеканал належить групі компаній: ТОВ «ТБ-Вибір», ТОВ «Партнер ТБ», ТОВ «Новий формат ТБ», ТОВ «Лідер ТБ» і ТОВ «Аріадна ТБ»[17]. У засобах масової інформації поширені чутки, що канал належить Сергію Курченку і Олександру Януковичу, на яких було накладено міжнародні санкції у зв'язку з корупцією. Генеральний директор каналу Андрій Подщипков у 2014 році спростовував інформацію, що «112 Україна» нібито належить Сергію Арбузову та Віталію Захарченку, зазначивши: «мій канал належить мені»[18].

27 вересня 2016 року Андрій Подщипков повідомив, що знаходиться у стадії оформлення політичного притулку. Підставою для отримання статусу політичного біженця в Бельгії став, за його словами, «політичний тиск в Україні»[19].

Навесні 2018 року стало відомо, що бенефіціарним власником каналу став продавець вживаних автомобілів Едуард Катц з німецької провінції Кюнцелль у центральній частині Німеччини. За даними журналістського розслідування, неофіційним власником є проросійський олігарх Віктор Медведчук, який є кумом президента РФ Путіна. 4 червня 2018 року стало відомо, що новим генеральним продюсером каналу став 30-літній Артем Марчевський, який до цього працював на каналах «Україна» та «ZIK», а також на студії «1+1 продакшн», паралельно отримуючи вищу освіту. Крім медійної діяльності, він 2015 року брав участь у виборах до Київської міськради від партії «Право народу», керівником якої був один із соратників Медведчука по ГО «Українский вибір» Віктор Чорний. Саме тоді в ефірі каналу різко збільшилась кількість згадок про Медведчука[20].

14 грудня 2018 року стало відомо, що канал «112 Україна» придбав у німця Едуарда Катца народний депутат і заступник голови ГО «Український вибір» Тарас Козак.

З 14 червня 2019 року телеканал входить до складу новоствореного медіахолдингу «Новини», куди також входять телеканали «ZIK» і «NewsOne».[21]

Програми

  • Новини 112;
  • Військовий щоденник;
  • Вечірній прайм[22];
  • 112 хвилин;
  • Гордон (закрито)
  • Бацман;
  • Кандидат;
  • Велике інтерв'ю з великим політиком;
  • Соціальне ток-шоу «Пульс»;
  • Великі ігри;
  • Очевидець;
  • Виклик;
  • Мага;
  • Ток-шоу "Стіна"
  • Ток-шоу "Голос народу"
  • Погляд на тиждень.

З січня 2017 і по серпень 2018 канал ретранслював деякі проекти виробництва українського бюро «Радіо Свобода», такі як «Донбас. Реалії» та «Завтра».

Ведучі

  • Олексій Ананов
  • Еліна Бекетова
  • Юрій Бібік
  • Юлія Галушка
  • Дмитро Гордон (пішов з каналу)
  • Сергій Гулюк
  • Тетяна Іванська
  • Інна Керча
  • Вікторія Кіосе
  • Іван Костроба
  • Павло Кужеєв
  • Петро Мага
  • Анастасія Марченко
  • Володимир Полуєв
  • Микола Сирокваш
  • Євгенія Скорина
  • Ганна Степанець
  • Тетяна Хмельницька
  • Наталія Шулим
  • Алла Щоличева
  • Олександр Шульга
  • Олександр Ролдугін
  • Валерія Сергеєва
  • Денис Жарких
  • Надія Сасс
  • Андрій Рудий
  • Юлія Бондар
  • Віта Євтушина
  • Михайло Погребинський

Критика каналу та спроби його закриття

Влітку 2014 року канал «112 Україна» був єдиним із українських телеканалів, чиї журналісти мали акредитацію «ДНР». Зокрема, 17 липня 2014 канал дав включення стрінгера каналу Романа Гнатюка з місця падіння пасажирського літака «Boeing-777» рейсу MH17. На критику колег головний редактор каналу Павло Кужеєв відповідав:

« «У ДНР та ЛНР є щось на кшталт міністерства інформації, куди подаються заявки на акредитацію, як це робиться в будь-яких прес-службі або відомстві за зразком "Просимо акредитувати такого-то журналіста задля висвітлення подій у місті та області, дати дозвіл на зйомку".

Так само ми подавали акредитацію на територію Російської Федерації на 90 днів. Я маю на увазі Крим. Вирішили не ховати в труси диктофони та камери, як це чомусь роблять журналісти з інших українських ЗМІ»

»

Павло Кужеєв додавав, що журналісту під час включення не перешкоджали й дивувався, що «акредитацію» не отримували його колеги.

Канал протягом усього часу мовлення піддається критиці, зокрема, з боку Національної Ради України з телебачення і радіомовлення.

Починаючи з скликання нового складу Ради[23], аналіз роботи каналу посилилася. У серпні 2014 канал подав заявку на внесення змін до супутникової та цифрової ліцензії через збільшення інформаційного контенту і програм власного виробництва. 21 серпня Національна рада винесла шість попереджень телеканалу за невідповідність програмної концепції. Також рада перенесла рішення про переоформлення регіональних ліцензій, видавши подібне рішення за аналогічним запитом від телеканалу «Голдберрі»[24], який увійшов до складу Еспресо ТВ[25], що курує Микола Княжицький. Також до каналу висувалась претензія щодо логотипу, який на думку експертів має кольорову гаму російського прапора[26].

Взимку 2015-го телеканал отримав попередження за трансляцію ток-шоу «Шустер LIVE», на якій був присутній російський журналіст Максим Шевченко, який висловлював проросійські заяви. Нюанс ситуації полягав у тому, що телеканал «24», який також транслював шоу, попередження не отримав[27].

26 березня 2015 року Національна Рада з питань телебачення і радіомовлення винесла додаткові 5 попереджень за порушення умов ліцензії[28]. Національна рада тривалий час вимагала відкрити справжніх власників телеканалу, вважаючи, що заявлений власник — Андрій Подщипков, який неодноразово заявляв про своє одноосібне володіння телеканалом, не є таким[29][30].

4 жовтня 2018 Верховна Рада проголосувала 229 голосами за звернення до РНБО з вимогою ввести санкцій проти телеканалів «112 Україна» і «NewsOne». Після відхилення альтернативного закону про недопущення ухвалення санкцій, авторами якого стали члени фракції «Опозиційного блоку», голова ВР Андрій Парубій підписав 15 жовтня звернення до РНБО.

Примітки

  1. Національна рада. Архів оригіналу за 1 лютий 2016. Процитовано 2 грудень 2018. 
  2. Національна рада. Архів оригіналу за 1 лютий 2016. Процитовано 2 грудень 2018. 
  3. Національна рада. Архів оригіналу за 1 лютий 2016. Процитовано 2 грудень 2018. 
  4. Національна рада. Архів оригіналу за 1 лютий 2016. Процитовано 2 грудень 2018. 
  5. Національна рада. Архів оригіналу за 1 лютий 2016. Процитовано 2 грудень 2018. 
  6. Національна рада. Архів оригіналу за 1 лютий 2016. Процитовано 2 грудень 2018. 
  7. Про нас - 112.ua. ua.112.ua (uk-UA). Процитовано 2017-06-02. 
  8. а б Канал «112 Україна» почав мовлення. ua.telekritika.ua. Процитовано 2017-06-02. 
  9. 112 Украина. Полный разгул демократии. — Медіаняня, репортаж від 27.11.2013
  10. Канал «112 Україна» відкрив корпункт у Брюсселі. — Медіабізнес, стаття від 22.08.2014
  11. На ZIK телемост Львов-Киев: о военной угрозе будут говорить Литвин, Ляшко, Винничук — ZIK, cтаття від 12.03.2014
  12. Канал «112 Україна» і російський «Дождь» проведуть телеміст «Київ-Москва». — Телекритика, стаття від 27.05.2014
  13. 112 Украина — единственный национальный канал, показавший в прямом эфире прибытие президента на саммит в Вильнюсе Сегодня. — Українські новини, стаття від 29.11.2013. Архів оригіналу за 18.06.2015. Процитовано 12.05.2015. 
  14. Телеканал «112» провів телеміст між Україною та Малайзією — Телекритика, прес-реліз від 26.07.2014
  15. Выборы 2014 — двадцать часов в прямом эфире на телеканале «112 Украина» — 112.ua, прес-реліз від 23.10.2014. Архів оригіналу за 09.12.2018. Процитовано 12.05.2015. 
  16. Підсумки 2015 року: рік лідерства і зростання
  17. Нацрада питає в «112 Україна», чому його логотип «в кольорах прапора країни-агресора». — Українська Правда, 19 червня 2015 року.
  18. Андрій Подщипков заперечує, що канал «112 Україна» нібито належить Арбузову або Захарченку. — Телекритика, від 1 листопада 2014 року.
  19. Власник "112 Україна" просить політичного притулку в Бельгії. ukranews.com. Українські новини. 2016-09-27. 
  20. Хто купив телеканал «112 Україна»? (Розслідування)
  21. Тарас Козак став новим власником каналу ZIK і створив медіахолдинг, який очолив Олексій Семенов. detector.media (uk). 2019-06-14. Процитовано 2019-06-14. 
  22. Вечірній прайм: 5-годинний марафон по буднях
  23. Архівована копія. Архів оригіналу за 2015-04-24. Процитовано 2015-05-12. 
  24. Нацрада дозволила цифровому ефірному каналу «Голдберрі» стати «Еспресо TV», не чекаючи результатів перевірки. — Телекритика, стаття від 09.10.2014
  25. Канал Княжицького здобув місце в мультиплексі — Телекритика, стаття Мар'яни Закусило від 25.09.2014
  26. Нацсовет требует от телеканала «112 Украина» объяснить цвета логотипа, «соответствующие цветам флага страны-агрессора»
  27. Изгнание Шустера. Сага. Как Нацсовет наказал «112 Украина» и отмазал канал «24» — Медіаняня, стаття від 19.02.2015
  28. Нацрада оголосила ще п'ять попереджень компаніям мережі «112 Україна» і відмовила їм у зміні програмних концепцій. — Телекритика, стаття від 26.03.2015. Архів оригіналу за 02.06.2016. Процитовано 12.05.2015. 
  29. Власник каналу «112» придбав компанії з цифровими ліцензіями і планує ще купувати медіа — Телекритика, стаття від 25.10.2013
  30. Власник нового телеканалу «112-Україна» Андрій Подщипков: «Рішення про інвестування коштів у телеканал я прийняв на останній MIP TV» — Телекритика, Максим Шпагін, прес-служба «112-Україна»,11.07.2013

Посилання