Скрипін Роман Андрійович

український медіа-менеджер, журналіст, телеведучий, екс-голова Незалежної медіа-профспілки України

Рома́н Андрі́йович Скри́пін (нар. 27 травня 1973, Полтава, Українська РСР, СРСР) — український журналіст, телеведучий, ексголова Незалежної медіа-профспілки України. Один із засновників Громадського телебачення, де працював з 2013 по 2015 рік. Засновник і керівник проєкту skrypin.ua[2].

Роман Андрійович Скрипін
Народився 27 травня 1973(1973-05-27) (50 років)
Полтава, Українська РСР, СРСР
Країна  СРСР
 Україна
Національність українець
Місце проживання Київ
Діяльність журналіст, телеведучий, телепродюсер
Відомий завдяки журналіст, телеведучий
Alma mater ННІ журналістики КНУ ім. Т. Шевченка
Знання мов українська
Посада

керівник проєкту skrypin.ua

Голова Незалежної медіа-профспілки України


Заступник головного редактора телеканалу ТВі
Партія безпартійний
У шлюбі з

Кириченко Катерина Володимирівна (2006—2014)

Розлучений
Діти Ганна Скрипіна
Нагороди
Заслужений журналіст України
Заслужений журналіст України
(відмовився[1])
Сайт skrypin.ua
Підписання угоди «Кременчуцького Громадського ТБ» з «hromadske.tv» в прямому ефірі, 2014

Життєпис ред.

Народився 27 травня 1973 року в Полтаві.

1997 року закінчив Інститут журналістики КНУ ім. Шевченка.

З 1990-го працював журналістом-стажером в газеті «Комсомолець Полтавщини».

У 1991—1992 рр. — журналіст газети «Україна молода».

У 1992—1993 — позаштатний журналіст студії «Гарт» на Українському телебаченні.

1993—1995 — журналіст Центру творчого телебачення.

1995—1996 — співвласник, журналіст-продюсер в «Агенції продюсерів».

1996—1998 — репортер, шеф-редактор новин, ведучий новин «Доброго ранку, Україно!» на УТН.

З вересня 1998 року — редактор-ведучий телепередачі «Вікна. Огляд преси» на СТБ.

З січня 1999 року — керівник та ведучий передач «Вікна. Опівночі», «Медіаклуб» на СТБ. Через цензуру покинув його 2002 року. З того ж року — журналіст Громадського радіо.

 
Скрипін у програмі «Підйом», 2011

Разом із журналістом Андрієм Шевченком виступив у Верховній Раді під час парламентських слухань про стан свободи слова в Україні і наголосив на неприпустимості цензури та звинуватив тодішнього президента Леоніда Кучму[3] у створенні в країні умов, за яких журналіст не може працювати за фахом.

Є співавтором ідеї створення 5 каналу — «каналу чесних новин», першого інформаційного телеканалу України, де і працював від моменту його заснування з 1 вересня 2003-го до червня 2006-го року на посаді ведучого підсумкової програми «Час» та шеф-редактора каналу. Звільнився через відсутність розвитку каналу та порушення редакційної політики. Зокрема, призначення шеф-редактора новин відбулося без обговорення зі Скрипіним, який був шеф-редактором каналу.

З 14 серпня 2006 року до 31 січня 2008 року працював медіа-директором в інформагенції РБК-Україна. Вів «Вечірню Свободу» на «Радіо Свобода».

У липні 2007 року, володіючи правом власності, відключив доменне ім'я 5tv.com.ua від сайту 5 каналу, що спричинило скандал.[4] «Керівництво на пропозицію зареєструвати доменне ім'я відреагувало типовою фразою „нашо нам це потрібно?“ Тож довелося реєструвати на фізичну особу, якою був Скрипін. Сподіваюся, використання цієї адреси протягом доволі тривалого часу принесло 5-ому каналові користь», — пояснив Роман.

У 2007—2008 був одним з авторів профільного видання «Telecity».

З 23 лютого 2008 — голова Незалежної медіапрофспілки України[5], 27 червня 2010 переобраний на цю посаду.[6]

З 19 січня 2009 року — автор та ведучий телепередачі Правда Романа Скрипіна на каналі ТВі. 2 квітня 2009 року очолив інформаційну службу каналу ТВі, ставши заступником головного редактора Євгена Кисельова.

30 травня 2011 — січень 2012 — ведучий програми «Підйом» на Новому каналі.[7]

15 вересня 2011 року пішов з посади голови Незалежної медіа-профспілки (НМПУ), пояснивши це «неспроможністю організації до самоутримання»[8].

З 23 травня 2012 року — співвласник компанії «Skrypin Production», що виробляє відеорепортажі.[9]

Від травня 2016 року разом із Данилом Яневським, Богданом Процишиним та Наталкою Якимович веде авторські проєкти — skrypin.ua та UMN. Проєкти працюють в інтернеті, локальній мережі Lanet та на деяких телеканалах[2].

Телеведучий ред.

З 12 квітня 2018 року щочетверга о 21:00 Скрипін вів на телеканалі ATR передачу «Prime: Скрипін», спільний проєкт каналу, проєкту skrypin.ua та Ukrainian Media Network.

Конфлікт з Громадським телебаченням ред.

15 січня 2016 року Скрипін заявив про створення проєкту «Громадське.Київ» на кошти, зібрані з пожертв на PayPal та прибутки від каналу YouTube. Натомість Громадське телебачення заявило, що цей проєкт створено без їхньої згоди. Організація обрала новим керівником Наталю Гуменюк і повідомила про готовність залучити правоохоронні органи для розв'язання конфлікту.

Скрипін заявив, що не брав грошей «Громадського», а рахунок зареєстрував у Чехії через неможливість отримувати кошти на рахунок PayPal в Україні. За його словами, колеги знали про це і не були проти того, аби він використав свій рахунок через відсутність іншого. Рахунки PayPal, зареєстровані українськими користувачами, мали обмеження: вони могли лише надсилати платежі. Для отримання грошей часто використовуються рахунки, які українці реєстрували за кордоном.[10][11]

19 січня 2016 року Роман Скрипін заявив, що отримані гроші буде повернуто, за винятком витрачених на проєкт. Доменне ім'я «Громадського» Скрипін планував продати[12]. Передавати домен «Громадському» Скрипін відмовився, пояснивши це тим, що він є його єдиним власником[13].

Скрипін звинуватив «Громадське» у тому, що вивід конфлікту на загал шкодить бренду, й передав Гуменюк печатку, контроль над рахунками, ключі від сейфа та вибачився перед глядачами. Попри це, у квітні 2016 року проти Скрипіна було відкрито кримінальне провадження щодо цієї ситуації[14].

«Громадське», попри заяви Скрипіна повернути гроші, звинуватило його у привласненні €212 788 з PayPal, що використовувався для збору пожертв, та $38 324 прибутків з YouTube-каналу. Через це у травні 2016 року Печерське відділення поліції відкрило кримінальну справу проти Скрипіна[13].

 
Скрипін із ведучими «Громадське», 2014

24 січня 2017 року суд планував продовжити розгляд справи. Скрипін звернувся до суду із позовом щодо несправедливого виключення його з членів громадської організації у лютому 2016 року разом з оператором каналу Сергієм Грішиним, вимагаючи поновити їхнє членство в організації.[12] Домен hromadske.tv після розгляду в Світовій організації інтелектуальної власності було вирішено залишити у власності Скрипіна.[15]

Сім'я ред.

  • З 24 березня 2006 по 29 травня 2014 року був одружений з Кириченко Катериною Володимирівною (журналістка, політтехнолог, керівник Інституту антикризових стратегій). Від шлюбу Роман Скрипін має доньку Ганну[16].
  • Ведуча Наталія Мосейчук доводиться йому кумою[17].

Див. також ред.

Примітки ред.

  1. Прощаетесь — так прощайтесь по-человечески
  2. а б Інтерв’ю з Романом Скрипіним. Про онлайн-ЗМІ, фейкову журналістику, євроінтеграцію та безвіз. Tokar.ua (uk-UA). 7 червня 2017. Архів оригіналу за 15 липня 2017. Процитовано 7 липня 2017. 
  3. Громадське радіо | Репортажі. archive.is. 28 вересня 2007. Архів оригіналу за 29 травня 2018. Процитовано 31 березня 2017. 
  4. Скрипін забрав у «5 каналу» свою власність. Архів оригіналу за 30 вересня 2007. Процитовано 6 вересня 2007. 
  5. Роман Скрипін очолив Незалежну медіа-профспілку. ru.telekritika.ua. Архів оригіналу за 29 листопада 2016. Процитовано 24 грудня 2016. 
  6. З'їзд НМПУ переобрав Скрипіна головою. Архів оригіналу за 7 серпня 2010. Процитовано 4 липня 2010. 
  7. Нові ведучі «Підйому» (відео). Архів оригіналу за 3 червня 2011. Процитовано 31 травня 2011. 
  8. Роман Скрипін подав у відставку з посади Голови НПМУ. Архів оригіналу за 24 вересня 2011. Процитовано 27 вересня 2011. 
  9. Сайт «Скрипін Продакшн» — ексклюзивні відеорепортажі. Архів оригіналу за 8 грудня 2016. Процитовано 11 червня 2019. 
  10. PayPal скоро в Україні — Новини в Росії — КурсЕксперт. kurs.expert. Архів оригіналу за 4 травня 2021. Процитовано 4 грудня 2016. 
  11. В Україні може запрацювати PayPal. ВолиньPost. Архів оригіналу за 20 квітня 2017. Процитовано 4 грудня 2016. 
  12. а б Скрипін та Грішин хочуть відновити своє членство у ГО «Громадське телебачення». detector.media. Архів оригіналу за 25 грудня 2016. Процитовано 24 грудня 2016. 
  13. а б Відбулося друге засідання у справі повернення Скрипіна до ГО «Громадське телебачення». detector.media. Архів оригіналу за 25 грудня 2016. Процитовано 24 грудня 2016. 
  14. Поліція відкрила справу щодо присвоєння Скрипіним коштів Громадського ТБ. Архів оригіналу за 20 грудня 2016. Процитовано 4 грудня 2016. 
  15. Світова організація інтелектуальної власності залишила домен hromadske.tv Роману Скрипіну (ОНОВЛЕНО). detector.media. Архів оригіналу за 25 грудня 2016. Процитовано 24 грудня 2016. 
  16. Єдиний державний реєстр судових рішень. [недоступне посилання з липня 2019]
  17. 🔥 НАПАЛМОМ! Роман Скрипін у "Рандеву" з Яніною Соколовою (укр.), архів оригіналу за 4 листопада 2019, процитовано 12 вересня 2019 

Посилання ред.