Lenta.ru

російське інтернет-видання

Lenta.ru («Лента.ру») — одне з провідних російських новинних інтернет-видань, засноване в 1999 році Антоном Носиком. Працює цілодобово, висвітлюючи світові і внутрішньоросійські новини. Головним редактором є Олексій Гореславський.

Lenta.ru
Lenta.svg
Посилання lenta.ru
Тип інтернет-видання
Мови російська
Власник Rambler&Co
Засновник Носик Антон Борисович
Започатковано 1998
Рейтинг Alexa 660[1]
Адреса офісу Москва[2] і Варшавське шосеd[2]
CMNS: Lenta.ru у Вікісховищі

Офіційна назва — «Електронне періодичне видання „Лента.ру“ інтернет-газета (LENTA.RU)» (рос. Электронное периодическое издание «Лента.ру» интернет-газета (LENTA.RU))[3]. Видання належить холдингу Rambler Media Group, який в листопаді 2006 року був придбаний компанією Проф-Медіа (Проф-Медиа)[4].

За даними Alexa.com, сайт займає 16 місце за відвідуваністю у Росії[5]; згідно з дослідженнями, проведеними comScore[en] у червні 2013 року, він є п'ятим за відвідуваністю новинним сайтом Європи[6].

З 23 березня 2021 року указом Президента України, проти сайту Lenta.ru в Україні запроваджено санкції. Доступ до нього на території країни заблоковано[7].

Загальна інформаціяРедагувати

 
Колишній головний редактор Lenta.ru Галина Тимченко; її звільнення 12 березня 2014 року спричинило скандал в Рунеті

Видання засноване в 1999 році. З 2005 року Lenta.ru розвиває блок аналітичних і оглядових статей. Матеріали діляться на декілька рубрик (станом на березень 2014 року їх десять: Головне, Росія, Світ, Колишній СРСР, Економіка, Наука і техніка, Спорт, Культура, Інтернет і ЗМІ, З життя) і окремі спецпроекти. Офіс компанії міститься в Москві.

У 2013 році сайт видання був перезапущений: дизайн і система рубрикації були повністю перероблені[8].

Скандал зі зміною головного редактораРедагувати

12 березня 2014 Роскомнадзор виніс попередження «Ленті.ру» через інтерв'ю з одним із лідерів «Правого сектора» Андрієм Тарасенком: у ньому містилося посилання на матеріал «Дмитро Ярош: Рано чи пізно, але ми приречені воювати з Московською імперією». На думку Роскомнадзору, у цьому матеріалі «містяться висловлювання, направлені на розпалювання національної ворожнечі»[9].

Того ж дня Олександр Мамут, власник компанії «Афиша-Рамблер-SUP», до якої входить «Лента.ру» прийняв рішення звільнити з посади головного редактора Галину Тимченко, яка обіймала її з 2004 року, і призначити на її місце Олексія Гореславського[10].

Декілька десятків працівників виступили із заявою про те, що вважають цю кадрову зміну тиском на редакцію видання і спробою цензури з боку російської влади[11]. Дехто з журналістів «Ленти.ру» заявили про те, що не будуть працювати на видання під керівництвом Гореславського[12].

13 березня з редакції інтернет-видання звільнилися 39 працівників (пишучі журналісти, фоторедактори, інші), які заявили про своє небажання працювати з новим керівництвом[13].

За місяць редакцію покинуло 58 співробітників з 94, частина працівників, які подали заяву про відхід, покинули редакцію 24 березня, решта — 31 березня[14].

19 березня 2014 на публічній сторінці Lenta.ru «ВКонтакті» з'явилася заява про відділення від видання та продовженні самостійної роботи[15]. Спільноту перейменовано в «Лентач». Для офіційних потреб видання була створена інша сторінка.

Незабаром після цих подій, Галина Тимченко заявила про плани по запуску нового проекту[16]. Новинний проект під ім'ям Meduza стартував 20 жовтня 2014. До складу його редакції окрім Галини Тимченко увійшли інші колишні співробітники Lenta.ru: Іван Колпаков, Ілля Азар, Андрій Козенко, Данило Туровський.

Через зміну редакційної складу кількість опублікованих новин, за словами представника Rambler&Co Софії Іванової, скоротилося в 2,5 рази, а маркетингова активність видання в соцмережах у квітні суттєво зменшилась. Через це щомісячна аудиторія Lenta.ru, за даними моніторингу TNS Web Index, скоротилася з 10,9 млн в березні до 7,3 млн осіб у квітні 2014[17].

КритикаРедагувати

У 2018 році Інститут масової інформації та texty.org.ua дослідили топ-50 інформаційних сайтів в Україні, щоб створити рейтинг медіа за ненадійністю. «Лента.ру» посіла 7 місце: під час моніторингу новин було виявлено 81 достовірну новину, 18 новин з ненадійними джерелами інформації та одна недостовірна новина. Серед цих новин 18 мали маніпулятивні заголовки, 10 новин використовували маніпуляції з емоціями. Також було виявлено 3 новини, які містили мову ворожнечі[18].

«Лента.ру» регулярно маніпулює інформацією та розповсюджує фейки[19][20][21][22][23][24][25][26][27][28][29].

ПриміткиРедагувати

  1. Alexa.com — 1996.
  2. а б https://lenta.ru/info/posts/contacts/
  3. О сервере. Свидетельство о регистрации Lenta.ru. 9 сентября 2003. Процитовано 2008-08-19. 
  4. Интернет-холдинг Rambler-Media приобретён компанией «Проф-Медиа». Компьюлента. 1 ноября 2006. Процитовано 19 августа 2008. [недоступне посилання з червня 2019]
  5. Lenta.ru Site Info(англ.)
  6. Сайт РИА Новости вошел в двадцатку самых посещаемых сайтов в Европе(рос.)
  7. Welle (www.dw.com), Deutsche. В Україні заблокують сайти Lenta.ru, Газета.ру, агентство ТАСС та інші | DW | 23.03.2021. DW.COM (uk-UA). Процитовано 2021-03-31. 
  8. Lenta.ru обновила дизайн без «Студии Лебедева» 3(рос.)
  9. Роскомнадзор вынес предупреждение «Ленте.ру» из-за интервью с «Правым сектором»(рос.)
  10. В «Ленте.ру» сменился главный редактор(рос.)
  11. Дорогим читателям от дорогой редакции(рос.)
  12. Главред «Ленты.ру» Галина Тимченко отправлена в отставку(рос.)
  13. Из «Ленты.ру» уволились 39 человек / Лента.ру, 19:44, 13 марта 2014(рос.)
  14. Бывшие журналисты «Ленты.ру» разбрелись по рынку // Известия, 02.04.2014.
  15. Старое сообщество «Ленты.ру» во «ВКонтакте» превратили в самостоятельный медиапроект
  16. Галина ТИМЧЕНКО: «Нас очень вовремя убили». Новая газета. 2014-05-28. 
  17. Суп из «Рамблера»
  18. Хто вішає найбільше локшини?. texty.org.ua. 
  19. ЗМІ Росії запустили фейк про українського «лікаря-вбивцю» із Єнакієва. Радіо Свобода. 28 червня 2016. 
  20. Де виготовляють передвиборчі «фейки»: у штабах чи в ОРДЛО? (рос.). Радіо Свобода. 08 березня 2019. 
  21. Российские СМИ поверили историям про британских фанатов с фейк-аккаунта. BBC News Русская служба (ru). 2016-06-12. Процитовано 2020-11-20. 
  22. Romanyuk, Vika (2020-06-03). «Crew Dragon сделали в России»: три фейка об успехе запуска SpaceX. StopFake (ru-RU). Процитовано 2020-11-20. 
  23. Romanyuk, Vika (2020-08-27). Манипуляция: В украинских портах возможен “бейрутский сценарий”. StopFake (ru-RU). Процитовано 2020-11-20. 
  24. Romanyuk, Vika (2019-12-14). Фейк: Адвокаты отказались защищать Украину в суде по Керченскому конфликту. StopFake (ru-RU). Процитовано 2020-11-20. 
  25. Romanyuk, Vika (2015-12-26). Lenta.ru исказила слова украинского посла в ООН. StopFake (ru-RU). Процитовано 2020-11-20. 
  26. Romanyuk, Vika (2016-04-08). Фейк: Закарпатская область потребовала у Киева автономии. StopFake (ru-RU). Процитовано 2020-11-20. 
  27. Матичак, Тетяна (2015-06-12). Фейк: 12 июня под Киевом произошло новое возгорание резервуаров с топливом. StopFake (ru-RU). Процитовано 2020-11-20. 
  28. Romanyuk, Vika (2019-12-10). Фейк: Список “Небесной сотни” сфальфицирован, протестующих убивали свои. StopFake (ru-RU). Процитовано 2020-11-20. 
  29. Юркова, Ольга (2019-09-02). Вот откуда «путч». Кремлёвские СМИ попугали Зеленского переворотом. StopFake (ru-RU). Процитовано 2020-11-20. 

ПосиланняРедагувати