Телекана́л «Ера» — загальнонаціональний недержавний інформаційно-розважальний телеканал.

Ера
ТОВ «Телерадіокомпанія Ера»
Tveraukraina.png
Країна Україна Україна
Місто реєстрації Київ, телецентр «Олівець»
Початок мовлення 1 січня 1999 року (як телекомпанія)
24 грудня 2001 року (як телеканал)
Припинив мовлення 14 квітня 2017 року (кабельні мережі)
1 серпня 2017 року (аналогові та супутникові мережі)
Причина закриття борги перед КРРТ
Зона мовлення ефірне — 98,8% населення України
Час мовлення 06:00—09:00, 23:00—01:18
Формат зображення 576i 4:3 (SDTV)
Власник(и) Деркач Андрій Леонідович
Керівник(и) Дмитро Теленков (в.о.)[1]
Голос каналу Андрій Бурлуцький
Мова мовлення українська
Інтернет eramedia.com.ua

ІсторіяРедагувати

ТРК «Ера» розпочала свою роботу у серпні 1995 року як виробник телепрограм. Зокрема, на замовлення УТ-1 здійснювала виробництво програми «Доброго ранку, Україно!». З 1 січня 1999 року телеканал мовить на частотах «UA: Першого».

«Доброго ранку, Україно!» була першою ранковою інформаційно-розважальною програмою, яка виходила у запису щобудня з 7:30 до 8:15. Не маючи жодних ресурсів для її виробництва і трансляції у прямому ефірі НТКУ залучила «Еру» як продакшн для виробництва цієї програми і трансляції з 6:00 до 9:00 на УТ-1. Для цього «Ера» обладнала власну студію у будівлі НТКУ і технічне оснащення для прямого ефіру. Згодом «Ера» почала робити і вечірню програму «Доброї ночі, Україно!».

У жовтні 2001 року «Ера» отримала статус ліцензійної телекомпанії з правом мовлення на Першому Національному в часових проміжках 6:00-9:00 та 23:00-1:18. Під час Олімпійських ігор, вечірніх шоу на Першому ефір Ери починався після 23:00. ТРК «Ера» мала право мовити на всю територію України (на частотній мережі «UA: Перший», яка забезпечувала покриття у 98,8 % території держави традиційними аналоговими передавачами), в тому числі на всі обласні та індустріальні центри. Обсяг мовлення — 5,3 години на добу українською мовою.

2 квітня 2012 року о 12:39 музичний телемарафон НТКУ і ТРК «Ера» «Пісня об'єднує нас!» встановив світовий рекорд. Телемарафон тривав в ефірі Першого каналу й «Ери» 110 годин. Рекорд зареєстрували представники Книги рекордів Гіннеса та Національного реєстру рекордів України, які стежили за перебігом марафону[2].

14 квітня 2017 року ТРК «Ера» припинила мовлення в кабельних мережах. Наприкінці квітня керівництво каналу підтвердило, що транслюватиме пісенний конкурс «Євробачення»[3], однак UA: Перший показав конкурс без логотипу «Ери»[4].

15 травня 2017 року ТРК «Ера» відновила супутникове мовлення на окремій частоті від «UA: Перший»[5]. 12 червня 2017 року Телерадіокомпанія «Ера» припинила мовлення в аналогових та супутникових мережах, крім Києва, Одеси та області[6].

1 серпня 2017 року ТРК «Ера» відмовилась від ліцензії на аналогове мовлення. У листопаді 2017 року «Ера-Медіа» почала виробляти ранкову програму на замовлення НСТУ[7].

З 11 липня 2020 року ранкова програма від «Ера-Медіа» припинила виходити в ефірі «UA: Першого»[8].

ЛоготипРедагувати

ТРК «Ера» як окремий телеканал мав тільки один логотип.[8] З жовтня 2001 по 14 жовтня 2010 року логотип знаходився у правому нижньому куті. З 15 жовтня 2010 по 31 липня 2017 року знаходився у лівому верхньому куті. З 1 квітня 2012 по 31 липня 2017 року, в деяких програмах, таких як телемарафон «Пісня об'єднує нас», логотип переміщувався у правий верхній кут.

  • З жовтня 2001 по 31 липня 2017 року (весь час існування телеканалу) логотип складався з темно-червоного квадрату, в якому була написана мала українська літера «é» з наголосом над літерою. Під логотипом знаходилась темно-синя горизонтальна смуга, в якій був годинник. У нічний час логотип був без годинника. Спочатку знаходився у правому нижньому куті.

15 жовтня 2010 року логотип перемістився у лівий верхній кут, ставши злегка зменшеним (прозорим став лише квадрат). На логотипі праворуч знаходилась синя смуга, в якій зображувався годинник. У нічний час годинника на логотипі не було.

В періоди мовлення ТРК «Ера» / «Ера-Медіа» як виробника телепрограм (в ефірі Першого національного / UA:Першого) використовувалися також інші логотипи (на екрані вони були разом з логотипом Першого національного / UA:Першого):

  • З 1 січня 1999 по 7 березня 2001 року логотипом ТРК «Ера» був білий стилізований прямокутник по вертикалі, в якому у правому верхньому куті прямокутника була стилізовано вписана літера «Є». Знаходився у правому нижньому куті. (Див. сюди)
  • З листопада 2017 по 10 липня 2020 року логотипом «Ера-Медіа» було анімоване стилізоване кругле зображення помаранчевого кольору з годинником праворуч. Знаходився у лівому нижньому куті.[9]

ПрограмиРедагувати

До закриття каналу виходили:

  • «Підсумки»
  • «Від першої особи»
  • «На слуху»
  • «Паспорт.ua»
  • «Життєлюб»
  • «Новини»
  • «Спорт»
  • «Погода»
  • «Світ ON-LINE»
  • «Приз патруль»
  • «Смакота»
  • «АгроЕра»
  • «Ера бізнесу»

ВедучіРедагувати

На момент закриття каналу на «Ері» працювали:

  • Дмитро Теленков
  • Альона Зінченко
  • Денис Зерченко
  • Ірина Литвин
  • Юлія Бенкендорф
  • Марина Шевлюга
  • Ольга Ксьонз
  • Леонід Олійник
  • Світлана Катренко
  • Надія Базів
  • Валентин Михайлов

Випадки цензуриРедагувати

У грудні 2014 року журналістка телеканалу «Ера» Маргарита Тарасова заявила, що звільнилася через цензуру. Про це вона написала на своїй сторінці у Facebook та розповіла «Телекритиці»[10]. За її словами, на початку листопада 2014 року журналістам ТРК «Ера», власником якої є Андрій Деркач, прийшов лист від його довіреної особи Олександра Юрчука з вимогою «відбілити» в серії сюжетів диктаторські закони, ухвалені Верховної Радою 16 січня 2014 року. Як зазначає журналістка, Андрій Деркач, як і його родич Володимир Литвин, були серед тих, хто голосував за вказані закони підняттям рук[11].

Тарасова також опублікувала на своїй сторінці в соціальній мережі[12][13] скріншот листа Юрчука, в якому зазначається, що в телекомпанії оголошується конкурс на найкращий сюжет про закони 16 січня. Журналістам пропонувалося розділити пакет законів, а також попередньо висилати тексти на узгодження.

За словами Тарасової, згодом генеральний директор телеканалу Ігор Лоташевський провів розмову з незгодними членами колективу щодо того, що «вони живуть в ілюзіях революції і не можуть адекватно оцінювати дійсність, а вона така, що незабаром в країні встановиться справжня диктатура і станеться федералізація». Однак на позицію журналістів ця «лекція» не мала впливу, тож керівництво нібито вирішило відмовитися від такого «конкурсу».

Проте, як зазначає журналістка, у першій половині грудня на телеканалі «Ера» таки почали виходили сюжети, присвячені законам 16 січня «з трохи зміщеними акцентами». «Тепер головний меседж зводився до того, що закони 16 січня ніхто не читав, а насправді вони демократичні та європейські, і нині вони працюють, але під іншими назвами, а диктаторська влада просто не допускає опозицію до прийняття рішень під вигаданими приводами», — зазначає журналістка.

Журналістка працювала на телеканалі «Ера» більше року — з жовтня 2013 року до середини грудня 2014 року. За її словами, ще декілька працівників телеканалу «Ера» також планували звільнятися через таку політику каналу[14].

Санкції США та УкраїниРедагувати

10 січня 2021 року Управління контролю за іноземними активами Міністерства фінансів США запровадило проти ТОВ «Ера-медіа» санкції за втручання в американські вибори та участь в російській мережі зовнішнього впливу (зокрема, в російській кампанії з дезінформації), яка пов'язана з народним депутатом України Андрієм Деркачем[15][16][17]. 20 серпня 2021 року РНБО ввела санкції проти Деркача та ТОВ «Ера-Медіа», а разом із ним і проти осіб під санкціями США.

Цікаві фактиРедагувати

  • У дні, коли UA: Перший транслював спортивні змагання (Олімпіаду тощо), вечірні програми ТРК «Ера» починалися не о 23:00, а після закінчення прямої трансляції. При цьому з 23:00 і до кінця трансляції програми йшли під двома логотипами: «UA: Перший» і ТРК «Ера», а реклама транслювалася із заставками ТРК «Ера».
  • У деякі дні, зокрема, під час трансляцій «Євробачення», ТРК «Ера» зовсім не виходив в ефір ввечері, причому не було навіть логотипу ТРК «Ера». Цьому факту є пояснення: ТРК «Ера» не входила до ЄМС, і не мала ліцензії на транслювання їхнього контенту (Євробачення).
  • Інколи (зокрема, 1 січня 2005 року) вечірні програми ТРК «Ера» тривали довше, ніж до 1:18. При цьому після 1:18 програми ТРК «Ера» йшли під двома логотипами: «UA: Перший» і ТРК «Ера».
  • Логотип ТРК «Ера» нагадував іконку браузера Internet Explorer.

КонтактиРедагувати

  • Адреса: 04052, м.Київ, вул. Юрія Іллєнка, 42, «ТРК „Ера“»

ПриміткиРедагувати

  1. Телеканал «Ера» очолив Дмитро Теленков
  2. Українці довели, що вони співають найкраще та найдовше в світі. Архів оригіналу за 24 липень 2016. Процитовано 9 червень 2016. 
  3. Телерадіокомпанія «Ера» підтвердила, що транслюватиме Євробачення
  4. «Перший» залишив «Еру» з носом під час трансляції «Євробачення» (рос.)
  5. «Ера» розпочне 5-годинне мовлення на супутнику (рос.)
  6. Концерн РРТ вимкнув телеканал «Ера»
  7. ТРК «Ера» йде з ефіру «UA: Першого»
  8. а б https://ukrtvr.org/trk/37
  9. http://eramedia.com.ua/video/efir/1/622/efіr-10012018/
  10. Екс-журналістка телеканалу «Ера» стверджує, що керівництво давало працівникам вказівку «відбілювати» закони 16 січня. www.telekritika.ua. Архів оригіналу за 2016-06-30. Процитовано 2017-04-15. 
  11. Українська правда
  12. Margarita Tarasova. www.facebook.com (uk). Процитовано 2017-04-15. 
  13. Timeline Photos - Margarita Tarasova. archive.is. 2015-01-14. Процитовано 2017-04-15. 
  14. Екс-журналістка "Ери" стверджує, що керівництво давало працівникам вказівку "відбілювати" закони 16 січня - Інститут Масової Інформації. imi.org.ua (ru). Архів оригіналу за 2016-10-12. Процитовано 2017-04-15. 
  15. Уряд США запровадив санкції проти семи українців. Серед них – Дубінський та Онищенко. Радіо Свобода. 11 січня 2021. Процитовано 11 січня 2021. 
  16. США запровадили санкції проти «слуги народу» Дубінського та соратників Деркача. НВ. 11 січня 2021. Процитовано 11 січня 2021. 
  17. Foreign Interference in U.S. Election Designations.. U.S. Department of the Treasury. 11 січня 2021. Процитовано 11 січня 2021.  (англ.)

ПосиланняРедагувати