Відмінності між версіями «Документи Пентагону»

нема опису редагування
 
== Публікація ==
Документи Пентагону стали доступні громадськості завдяки [[аналітик]]у держдепартаменту США [[Деніел Еллсберг|Деніелу ЭллсбергуЕллсбергу]]. Розчарувавшись у В'єтнамській війні, Еллсберг при звільненні з роботи зумів таємно скопіювати частину збірки. Він спробував запропонувати ці матеріали налаштованим проти війни членам [[Конгрес США|Конгресу]], а коли ця спроба провалилася, надавЕллсберг розказав про їхних відомому своєю критикою політики США у В'єтнамі журналісту [[Шихан Нейл|Нейлу Шихану]]. 13 червня 1971 року газета Шихана «[[Нью-Йорк Таймс]]» почала публікацію документів Пентагону, що викликало значне незадоволення адміністрації [[РічардШихан Ніксон Нейл|Ніксона]].Нейлу В документах вказувалося, що адміністрація попереднього президента [[Ліндон Джонсон|ДжонсонаШихану]] навмисно робила акції для ескалації війни, незважаючиякий напочав запевненняузгоджувати самогоможливість Джонсонапублікації проз те,керівництвом що США не прагнуть до їїгазети.<ref розширенняname="T.Correll200702"></ref><br/>
Редакція "[[Нью-Йорк Таймс]]" вирішила надрукувати 134 документи разом із власними коментарями та висновками, замість того щоб друкувати весь об'єм інформації, отриманий від Еллсберга. В неділю 13 червня 1971 року газета вийшла друком документів Пентагону з заголовком на своїй першій сторінці:
 
<blockquote>"Vietnam Archive: Pentagon Study Traces Three Decades of Growing US Involvement"<br/>
18 червня 1971 р. газета "The Washington Post" почала друкувати власну серію статей на основі закритих доповідей Пентагону. Початок публікації в "Вашингтон Пост" матеріалів про особливості політики уряду США щодо В'єтнамської кампанії призвів до ланцюгової реакції. Прикладу "The Washington Post" послідували - "Boston Globe", "Chicago Sun-Times", "St. Louis Post-Dispatch" та 12 інших газет.
"В'єтнамський архів: Дослідження Пентагону трьох десятиліть все зростаючого задіяння США)"<ref name="T.Correll200702">{{Cite web |url=http://www.airforcemag.com/MagazineArchive/Pages/2007/February%202007/0207pentagon.aspx |title="John T. Correll, February 2007, "The Pentagon Papers" }}</ref></blockquote>
Публікація викликала значне незадоволення адміністрації [[Річард Ніксон|Ніксона]].
В документах вказувалося, що адміністрація попереднього президента [[Ліндон Джонсон|Джонсона]] навмисно робила акції для ескалації війни, незважаючи на запевнення самого Джонсона про те, що США не прагнуть до її розширення.
 
А 18 червня 1971 р. вже газета "The Washington Post" почала друкувати власну серію статей на основі закритих доповідей Пентагону. Редакційний висновок "Washington Post" до оприлюднюваних документів говорив:
<blockquote>«Історія, яка розгортається, не є новою по своїй суті —- розраховане введення в оману громадськості, цілеспрямоване маніпулювання громадською думкою, приголомшливі розбіжності між публічними промовами та приватними планами. У нас були натяки на все це і раніше, шматочками та фрагментами. Але не в такій неймовірно вбивчій формі, та не з такою неспростовною документацією»<ref name="T.Correll200702"></ref>.</blockquote>
 
18 червня 1971 р. газета "The Washington Post" почала друкувати власну серію статей на основі закритих доповідей Пентагону. Початок публікації в "Вашингтон Пост" матеріалів про особливості політики уряду США щодо В'єтнамської кампанії призвів до ланцюгової реакції. ПрикладуПриклад газети "The Washington Post" послідувалинаслідували - "Boston Globe", "Chicago Sun-Times", "St. Louis Post-Dispatch" та 12 інших газет<ref name="T.Correll200702"></ref>.
 
== Судовий розгляд ==
1013

редагувань