Еспресо TV

Український телеканал
(Перенаправлено з Espreso.tv)

Еспресо TV — загальнонаціональний український інформаційний телеканал, створений у листопаді 2013 року.

Еспресо TV
ТОВ «Голдберрі»[1]
EspresotvUA 2018.png
Країна Україна Україна
Зона мовлення Україна Україна
Час мовлення Цілодобово
Мова мовлення українська
Центр керування Київ, вул. Адама Міцкевича, 10/7, оф. 32
Формат
зображення
576i 16:9 (SDTV)
1080p (HDTV)
Тематика каналу Інформаційна
Дата початку
мовлення
24 листопада 2013
Замінив Україна Goldberry (DVB-T2)
Цифровий
мультиплекс
MX-3 (22)
Засновник Микола Княжицький
Власник(и) Іван Жеваго
Лариса Княжицька[2]
Слоган «Українськиий погляд на світ» (з 2016)[3]
Сайт espreso.tv

ІсторіяРедагувати

Телеканал розпочав мовлення 24 листопада 2013 о 12:30 з трансляції наживо мітингу опозиції під час Євромайдану в Києві. Телеканал почав мовлення без попереднього отримання ліцензії[4]. Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення зняла з порядку денного засідання 20 листопада питання про видачу ліцензії каналу «Еспресо TV»[5].

Спочатку телеканал «Еспресо TV» мав назватися «Новини-TV»[6]. Саме через подібність його попереднього логотипу до знаку для товарів і послуг, що належить каналу «Україна», канал буцімто і не отримав ліцензії Нацради на супутникове мовлення. Проте, на думку керівництва «Еспресо TV», члени Нацради у відмові надання ліцензії мовнику перевищили свої службові повноваження[7].

Засновниками компанії є дружина Миколи Княжицького Лариса Княжицька (99 %) і колишній головний редактор тижневика «Коментарі» Вадим Денисенко, який є головним редактором телеканалу (1 %).

Під час Революції гідності канал вів трансляції з Майдану Незалежності та «гарячих місць» протистоянь у Києві.

9 жовтня 2014 року Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення переоформила ліцензію ТОВ «Голдберрі» на цифрове ефірне мовлення в мультиплексі МХ-3 у зв'язку зі зміною директора, редакційної ради, логотипа, програмної концепції та адреси студії. Відповідно до внесених змін, відтепер на місці «Голдберрі» в мультиплексі мовить телеканал «Еспресо TV».

У грудні 2015 року ТОВ «Голдберрі» змінило логотип телекомпанії з «ЕСПРЕСО TV»  на «ЕСПРЕСО»  та відмовилося  від ведення мовлення на території проведення антитерористичної операції. Відповідні рішення ухвалено на засіданні Національної ради 3 грудня 2015 року з огляду на заяви ТОВ «Голдберрі»[8].

РейтингиРедагувати

2021 року частка телеканалу склала 0,27 % з рейтингом 0,03 % (дані системи рейтингів Nielsen, аудиторія 18-54 міста 50 тис.+, 27-е місце серед українських каналів)[9].

ЛоготипРедагувати

Телеканал змінив 3 логотипи. Нинішній — 4-й за рахунком.

  • З 24 листопада 2013 по 22 листопада 2015 року логотипом був помаранчево-синій прямокутник з написом «еспресо» білими літерами і розміщеним поряд білим колом, всередині якого було вписано слово «tv» синіми літерами. Знаходився у лівому верхньому куті.
  • З 23 листопада 2015 по 27 березня 2016 року логотипом був синій прямокутник із вписаним всередині словом «ЕСПРЕСО», перша літера якого розміщена на помаранчевому фоні. Знаходився у правому верхньому куті.
  • З 28 березня 2016 року по 21 листопада 2018 року логотипом була модернізована версія другого логотипу: логотип трохи збільшився в розмірі, а у слова «ЕСПРЕСО» змінився шрифт. Праворуч від логотипу була плашка з інформацією про дату і час, під логотипом з плашкою — актуальна інформація про погоду. Знаходився там само.
  • З 22 листопада 2018 року логотипом є слово «ЕСПРЕСО» сірого кольору. Перша літера слова біла і розміщена на зеленому фоні, біля неї є ледь помітні червоний і жовтий рухомі квадрати. Відсутні окремі плашки з інформацією про дату, час і погоду — час від часу логотип (без першої літери) змінюється на інформацію про погоду і курси валют.

Супутникове мовленняРедагувати

  • Супутник — Astra 4A 4,8°E
  • Частота — 12073
  • Поляризація — Горизонтальна (H)
  • Символьна швидкість — 27500
  • Стандарт — DVB-S
  • Формат зображення — MPEG-2
  • FEC — 3/4
  • Кодування — FTA


  • Супутник — Astra 4A 4,8°E
  • Частота — 12130
  • Поляризація — Вертикальна (V)
  • Символьна швидкість — 27500
  • Стандарт — DVB-S
  • Формат зображення — MPEG-2
  • FEC — 3/4
  • Кодування — FTA


  • Супутник — Hotbird 13C 13°E
  • Частота — 10930
  • Поляризація — Горизонтальна (H)
  • Символьна швидкість — 30000
  • Стандарт — DVB-S2
  • Формат зображення — MPEG-2
  • FEC — 2/3
  • Кодування — FTA


  • Супутник — Astra 4A 4,8°E
  • Частота — 12284
  • Поляризація — Вертикальна (V)
  • Символьна швидкість — 27500
  • Стандарт — DVB-S
  • Формат зображення — MPEG-2
  • FEC — 3/4
  • Кодування — FTA

Примусове припинення мовлення у мережі DVB-Т2Редагувати

Див. також: Єдині новини

Під час російсько-української війни вранці 4 квітня 2022 року телеканал вимкнули із національної цифрової мережі мовлення Т2 без пояснення чітких причин концерном РРТ[10][11]. Подібна участь спіткала також телеканали «Прямий» і «5 канал» холдингу «Вільні медіа». На початку війни з метою єдиної інформаційної політики Радою Національної Безпеки й Оборони створено цілодобовий марафон «Єдині новини», який почергово транслюють телеканали українських медіагруп. Водночас, вищевказані телеканали транслювали також власні інформаційні марафони, а також щоденні інформаційні блоки іноземних партнерів. Видання «Радіо Свобода» зазначило, що КРРТ повинен був дати пояснення причини відключення[12].

У зверненні «Еспресо TV» звинувачує регулятора у колабораціонізмі:

  Свідоме продовження відключення українського телеканалу «Еспресо» з української цифрової мережі Т2 може бути розцінено не інакше як участь у війні проти України на стороні Кремля. Ми звернулись до уповноважених правоохоронних органів з метою перевірки цихфактів та відкриття кримінальних проваджень щодо чиновників Концерну РРТ за колабораціонізм, державну зраду та інші злочини, про що будуть поінформовані всі посольства держав-партнерів в Україні[13]  

ВласникиРедагувати

Станом на 31 грудня 2016 року, згідно з поширеною espreso.tv інформацією, кінцевими власниками телеканалу були: Лариса Княжицька (99.03 %) та Вадим Денисенко (0.07 %)[14][15].

У січні 2017 року в українських ЗМІ з'явилася інформація, що телеканал шукає інвестора для продажу частини каналу[16][17].

У серпні 2017 року, в українських ЗМІ з'явилася інформація, що серед власників каналу з'явились Арсеній Яценюк та Арсен Аваков[18]. За даними, отриманими «Media Ownership Monitor Україна» підготовленим працівниками ІМІ, станом на серпень 2017 року кінцевими власниками телеканалу були: Арсеній Яценюк (30 %), Інна Авакова (40 %), та Лариса Княжицька (30 %)[19][20][21].

30 грудня 2017 у структурі власності телеканалу «Еспресо» відбулися зміни. Після підписання відповідних угод Арсеній Яценюк та Інна Авакова, які володіли 30 % і 40 % часток відповідно у статутному капіталі ТОВ «Аста Фінанс» (юридичної особи, що володіє 100 % ТОВ «Голдберрі») відчужили їх на користь іноземного підприємства ATMOSPHERE ENTERTAINMENT INC., зареєстрованого у штаті Нью-Йорк (США). Також зазначене іноземне підприємство придбало частину частки Лариси Княжицької у статутному капіталі ТОВ «Астра Фінанс» у розмірі 7,5 %.Внаслідок реалізованих угод Лариса Княжицька залишається опосередкованим власником 22,5 % телеканалу «Еспресо», 77,5 % опосередковано володіє іноземне підприємство ATMOSPHERE ENTERTAINMENT INC. Кінцевим бенефіціарним власником ATMOSPHERE ENTERTAINMENT INC. є громадянин України Іван Жеваго.

ПриміткиРедагувати

  1. Голдберрі ТОВ, м. Київ. Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення. Архів оригіналу за 13 квітня 2019. Процитовано 13 квітня 2019. 
  2. Заява "Еспресо" щодо зміни структури власності - новини Еспресо TV | Україна. espreso.tv. Архів оригіналу за 31 грудня 2017. Процитовано 2 лютого 2020. 
  3. Еспресо TV - About. espreso.tv. Архів оригіналу за 25 січня 2020. Процитовано 2 лютого 2020. 
  4. «Еспресо.TV» розпочинає мовлення без ліцензії і покаже мітинг на підтримку євроінтеграції. web.archive.org. 24 листопада 2013. Процитовано 2 лютого 2020. 
  5. Нацрада не видала ліцензію каналу Княжицького «Еcпpeсо.TV». web.archive.org. 4 грудня 2013. Процитовано 2 лютого 2020. 
  6. Княжицький запевнив, що канал «Новини-TV» почне мовлення у листопаді (ДОПОВНЕНО). web.archive.org. 25 жовтня 2013. Процитовано 2 лютого 2020. 
  7. «Еспресо.TV» подасть до суду на Нацраду і не припинятиме мовлення. web.archive.org. 12 січня 2014. Процитовано 2 лютого 2020. 
  8. Телеканал «Еспресо TV» оновив логотип і відмовився від мовлення у зоні АТО. Національна рада. 3 грудня 2015. Архів оригіналу за 12 січня 2016. Процитовано 6 червня 2017. 
  9. Аналітичний відділ MBR (24 січня 2022). Ігри з часткою. Підсумки 2021 року: падіння теледивлення та переворот в інформаційній ніші. Media Business Reports (укр.). Архів оригіналу за 24 січня 2022. Процитовано 25 січня 2022. 
  10. «Еспресо», Прямий та 5 канал вимкнули у цифрі. detector.media (укр.). 4 квітня 2022. Архів оригіналу за 4 квітня 2022. Процитовано 5 квітня 2022. 
  11. «Еспресо» заявляє, що Концерн РРТ вимкнув мовлення телеканалу в цифровій мережі Т2. www.ukrinform.ua (укр.). Архів оригіналу за 5 квітня 2022. Процитовано 5 квітня 2022. 
  12. Телеканал «Еспресо» заявив, що концерн РРТ вимкнув мовлення каналу в мережі Т2. Радіо Свобода (укр.). Архів оригіналу за 5 квітня 2022. Процитовано 5 квітня 2022. 
  13. Концерн РРТ вимкнув мовлення "Еспресо" в цифровій мережі Т2: відкритий лист телеканалу до президента, РНБО, СБУ, Міноборони, Нацради. espreso.tv (укр.). Архів оригіналу за 4 квітня 2022. Процитовано 5 квітня 2022. 
  14. Схематичне зображення структури власності суб'єкта інформаційної діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю «Голдбері» (укр.). Архів оригіналу за 14 травня 2019. Процитовано 2 лютого 2020. 
  15. Форма №1. Повідомлення про подання інформації про структуру власності (укр.). Архів оригіналу за 18 червня 2017. Процитовано 2 лютого 2020. 
  16. Телеканал «Еспресо» шукає інвестора. ua.telekritika.ua. Архів оригіналу за 21 вересня 2017. Процитовано 6 червня 2017. 
  17. На канал «Еспресо» є три покупці – Княжицький. ua.telekritika.ua. Архів оригіналу за 25 серпня 2017. Процитовано 6 червня 2017. 
  18. Яценюк придбав частку в «Еспресо» за 3,788 млн грн – прес-секретар - Детектор медіа.. web.archive.org. 21 вересня 2017. Процитовано 2 лютого 2020. 
  19. Detail | Media Ownership Monitor. web.archive.org. 21 вересня 2017. Процитовано 2 лютого 2020. 
  20. Схематичне зображення структури власності суб'єкта інформаційної діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю «Голдбері» (укр.). Архів оригіналу за 19 грудня 2016. Процитовано 2 лютого 2020. 
  21. Закусило, Мар'яна (16 серпня 2017). Яценюк і дружина Авакова стали співвласниками «Еспресо». detector.media (укр.). Архів оригіналу за 18 серпня 2019. Процитовано 2 лютого 2020. 

ПосиланняРедагувати