Звезда (телеканал)

«Зірка»рос. Звезда) — всеросійський телеканал патріотично-пропагандистського спрямування, який належить до медіагрупи «Звезда» (ВАТ «Телерадіокомпанія Збройних сил РФ»), що об'єднує радіо «Звезда», телеканал та інтернет-сайти. 100 % акцій медіагрупи належить державі.

ТРК «Звезда»
Zvezda logo.svg
Країна Росія Росія
Зона мовлення Росія Росія
Час мовлення цілодобово
Мова мовлення Російська
Центр керування Москва, Суворовська площа, 2 (2005—2007)
Москва, Проспект Миру, 126 (з 2007 року)
Формат
зображення
576i 16:9 (SDTV)
Тематика каналу Військово-патріотична
Дата початку
мовлення
20 лютого 2005
Власник(и) Міністерство оборони Російської Федерації
Сайт tvzvezda.ru

Про каналРедагувати

Ранні рокиРедагувати

  • 1998 — Центральна телевізійна і радіомовна студія Міноборони Росії виграє канал на конкурсі.
  • 17 липня 2000 — отримання ліцензії ефірного мовлення. Початок мовлення — 20 лютого 2005 у Москві. З 16 травня 2005 — цілодобовий ефір.
  • вересень 2001 — канал не приступив до ефірного мовлення, отримано попередження від Федерального агентства з друку і масових комунікацій на двотижневий виправний термін.
  • 2004 — через три роки після відмови від початку ефірного мовлення виграв конкурс на 57 ТВК у Москві.
  • З 16 травня 2005 року цілодобовий ефір телеканалу «Звезда» наповнює художній кінопоказ, документальне кіно, програми і передачі про ВС Росії, ток-шоу, науково-популярні, публіцистичні та дитячі програми.
  • з 2006 транслюється в регіонах Росії. З 2007 включений до пакету супутникового мовлення НТВ+. 2009 року отримує статус федерального.

НаповненняРедагувати

 
Юрій Подкопаєв на авіабазі «Хмеймім» окупаційних військ ВКС РФ в Сирії, 22 жовтня 2015 року

Основа наповнення телеканалу — інформаційні та аналітичні передачі про історію, культуру, науку та спорт. Висвітлюються проблеми російської армії, політичне й культурне життя Росії.

Неодноразово канал записував матеріал в місцях дислокації військ РФ, що знаходяться в Сирії і воюють на боці місцевого режиму в громадянській війні.

Незважаючи на те, що канал позиціонується як «патріотичний», це один з найбільш антизахідних новинних каналів Росії.[1] Він має сумнівну репутацію через публікацію упереджених частково або повністю вигаданих новин, що сприяють політиці російського уряду. Серед публікацій каналу є такі:[2]

  • Дев'ять черниць у монастирі в Мілані було згвалтовано біженцями
  • Нацистські зомбі воюють в українській армії на Донбасі
  • Європи хоче замінити населення України біженцями
  • Безвізовий режим з ЄС перетворить Україну на гей-колонію Заходу
  • Україна надає зброю та хімічну зброю терористам Близького Сходу
  • Фінські військові провокації розпочали Зимову війну (1939—1940)
  • Чехословаччина повинна бути вдячна за 1968 рік.[3]
  • Ультраправі мітинги в Празі, які місцеві ЗМІ оцінили від декількох сотень до максимум 2000 учасників, були названі «Звєздою» антиєвропейською демонстрацією з 25 тис. чоловік
  • Під час передвиборчих дебатів 2008 року на «Звєзді» Жириновський образив керівника кампанії Андрія Богданова, й спробував його охоронцям наказати «розбити йому обличчя й розстріляти».[4]

Критика й скандалиРедагувати

Яценюк і ТимошенкоРедагувати

22 жовтня 2015 — канал на сайті опублікував повідомлення, що «український прем'єр-міністр Арсеній Яценюк звинуватив лідера партії Батьківщина Юлію Тимошенко в сексуальних домаганнях». Канал посилався на «інтерв'ю», яке нібито брала у Яценюка журналістка російської редакції Radio France Internationale Олена Серветтаз. RFI зазначила, що Олена ніколи не брала інтерв'ю у Яценюка й попередила всіх, хто міг випадково прочитати «новину», що обидва «факти» є вигадкою авторів. Спочатку канал не давав посилань на джерела інформації, а після офіційного спростування з'явилось посилання на сайт «Жива Кубань» (який в свою чергу посилався на радіостанцію Radio France, що жодним чином не пов'язана з RFI).[5]

Мілош ЗеманРедагувати

Листопад 2017 — перед візитом до Москви проросійського президента Чехії Мілоша Земана на сайті каналу оприлюднили публікацію Леоніда Масловського «Чехословаччина, 1968 рік: історія Празької весни».[6]

Основні тези статті:[7]

  • Політика десталінізації Микити Хрущова і визнання сталінських репресій дало ворогам СРСР засіб впливу, щоб вони «могли розтрощити неприступну фортецю СРСР».
  • До 1968 року «Захід готував чехословацьке суспільство до відмови від соціалізму й дружби з СРСР».
  • «Антирадянські сили» розпалювали національну ворожнечу між чехами і словаками.
  • Після смерті Клемента Готвальда, комуніста, який керував Чехословаччиною до 1953 року, наступні президенти «по суті, руйнували країну». Народному господарству завдано збитків, а рівень життя народу знизився.
  • Під час Празької весни в Чехословаччині «почалася прихована підготовка зміни державного ладу».
  • 1968 року члени НАТО проводили зустрічі, де розглядалася можливість виведення ЧССР з соціалістичного табору — "рада НАТО розробив програму «Зефір».
  • Вихід Чехословаччини з соціалістичного табору давав прямий доступ «до кордону СРСР» потенційному супротивникові.
  • Захід підготував смертника Яна Палаха, якого «підпалили, облитого бензином, в центрі Праги, виставивши це як акт самоспалення на знак протесту проти введення військ країн Варшавського договору».
  • Під час Другої світової війни «російської крові з вини Чехословаччини пролито не менше, ніж з вини Угорщини та Румунії».[8]

Статтю згодом видалили, але Земан приніс на зустріч з прем'єром Дмитром Медведєвим її роздруковану копію. Медведєв відповів, що держава не втручається в роботу ЗМІ (хоча канал на 100 % належить державі).[9][7]

Сергій ДоренкоРедагувати

9 травня 2019 року в Москві загинув російський журналіст Сергій Доренко, що підтримував тимчасову анексію Криму Росією. 12 травня на сайті каналу «Звєзда» вийшло інтерв'ю з Оленою Образцовою.[10] Незважаючи на те, що Образцова померла 12 січня 2015 року, в інтерв'ю 2019-го вона «розказувала» про роботу Сергія Доренка.[11]

Після того, як обман викрився, в статті замінили інтерв'ю Образцової на «коментар її доньки», а згодом матеріал з сайту видалили.[12]

Супутникове мовленняРедагувати

  1. Експрес АМ3 140° сх.д.
  2. Ямал 201 90° сх.д.
  3. Intelsat 15 85,2° сх.д.
  4. Intelsat 904 60° сх.д.
  5. Бонум 1 56° сх.д.
  6. Ямал 202 49° сх.д.
  7. ABS-1 75° сх.д. (з жовтня 2012)
  8. Eutelsat W4 36° сх.д.

ПосиланняРедагувати

ПриміткиРедагувати

  1. Paananen, Arja; Pietari (1 серпня 2017). Venäläinen tv-kanava vääristelee historiaa: ”Suomi ampui Mainilan laukaukset ja provosoi talvisodan Saksan apurina”. Ilta-Sanomat (фін.). Архів оригіналу за 13 травня 2019. Процитовано 13 травня 2019. 
  2. Dependent media – Russia’s military TV Zvezda. StopFake.org (амер.). 20 липня 2017. Архів оригіналу за 13 травня 2019. Процитовано 13 травня 2019. 
  3. EuroZprávy.cz. Zemana naštval článek o roku 1968 na ruském webu, hodlá se ohradit | EuroZprávy.cz. eurozpravy.cz (чес.). Архів оригіналу за 13 травня 2019. Процитовано 13 травня 2019. 
  4. Известия.Ру: "Разбейте ему морду! Пристрелите его!". web.archive.org. 30 березня 2007. Архів оригіналу за 30 березня 2007. Процитовано 13 травня 2019. 
  5. Телеканал «Звезда» разместил дезинформацию со ссылкой на RFI. RFI (рос.). 22 жовтня 2015. Архів оригіналу за 13 травня 2019. Процитовано 13 травня 2019. 
  6. Zeman: Ruský článek o roku 1968 napsal šílenec. Medveděv text odmítl. iDNES.cz. 22 листопада 2017. Архів оригіналу за 13 травня 2019. Процитовано 13 травня 2019. 
  7. а б Президент Чехии потребовал от России объяснений за статью об оккупации ЧССР. Медведев объяснил это свободой прессы. Настоящее Время (рос.). Архів оригіналу за 13 травня 2019. Процитовано 13 травня 2019. 
  8. Medveděv: Článek na armádním webu neodráží stanovisko Ruska. TÝDEN.cz (чес.). 22 листопада 2017. Архів оригіналу за 13 травня 2019. Процитовано 13 травня 2019. 
  9. Медведєву довелося виправдовуватися перед Земаном через статтю про Чехію. ukr.segodnya.ua (укр.). Архів оригіналу за 13 травня 2019. Процитовано 13 травня 2019. 
  10. Цензор.НЕТ. Канал Міноборони РФ "взяв" коментар у померлої 4 роки тому артистки Образцової. Цензор.НЕТ (укр.). Архів оригіналу за 13 травня 2019. Процитовано 13 травня 2019. 
  11. Російські пропагандисти взяли "інтерв'ю" у покійної співачки: реакція соцмереж. ukr.segodnya.ua (укр.). Архів оригіналу за 13 травня 2019. Процитовано 13 травня 2019. 
  12. Телеканал «Звезда» взял «интервью» у умершей певицы Елены Образцовой на похоронах Доренко. snob.ru. Архів оригіналу за 13 травня 2019. Процитовано 13 травня 2019.