Večernji list

Версія від 23:05, 10 липня 2011, створена Олег-літред (обговорення | внесок) (Створена сторінка: {{disambig}} {{Газета | назва = «Večernji list» | зображення = [[Файл:Večernji list Logo.svg|230пкс|...)
(різн.) ← Попередня версія | Поточна версія (різн.) | Новіша версія → (різн.)

«Večernji list» («Вечерні ліст» — «Вечірній лист») — хорватська щоденна вечірня газета, виходить у столиці країни — Загребі; один із найпопулярніших друкованих ЗМІ Хорватії.

«Večernji list»
Večernji list Logo.svg

Логотип газети Večernji list


Логотип газети
Країна Flag of Croatia.svg Хорватія[1]
Тип щоденна вечірня газета
Мова хорватська
Видавець Večernji list d.d.
Формат Berliner
Періодичність 1 доба[2]

Засновано 1959
Власник Styria Medien AG
Головний редактор Ґоран Оґурлич (Goran Ogurlić)
Ціна 7 кун
Головний офіс Славонська авеню, 4 (Slavonska avenija, 4,
Загреб, Хорватія
ISSN 1331-5692

jutarnji.hr

Примітки

Посилання

Večernji list hrvatske su dnevne novine koje izdaje zagrebačka tvrtka "Večernji list d.d", medijska kuća osnovana 1959. u Zagrebu. Predak Večernjeg lista je stari Večernji vijesnik, koji se prvi puta pojavio s 24 stranice 2. lipnja 1957. Taj isti list kasnije je nazvan Narodni list, a kasnije dobiva svoj današnji naziv Večernji list. Ugled Večernjeg lista ostao je čvrst kroz izbore 1990. u Hrvatskoj. Franjo Tuđman i HDZ pokazali su zanimanje za što većom kontrolom lista kroz privatizaciju. Ivić Pašalić, jedan od Tuđmanovih najbližih suradnika, sudjelovao je u tom procesu. Provedena je i istraživačka kampanja zbog provjere je li Večernji list privatiziran nezakonito, no nikakve radnje koje nisu u skladu sa zakonom nisu pronađene. U vrijeme rata u Bosni i Hercegovini Večernji list je među Srbima i Bošnjacima gledan kao jedan od glavnih hrvatskih propagandnih medija, a Večernji je ujedno uvelike podržavao i Hrvate u Bosni i Hercegovini. Veliki udarac Večernjem listu zadao je Jutarnji list kada je osnovan u travnju 1998., kada po prvi puta Večernji nije bio prvi po ljestvici čitanosti u Hrvatskoj. Od 2000. godine "Večernji list" djeluje u sklopu austrijskog medijskog koncerna "Styria Medien AG", kada se Večernji vraća u vodstvo po čitanosti. Prema anketi "GfK Centar za istraživanje tržišta" iz 2001. godine, Večernji je list vodeći [1] nacionalni list u zemlji, s jakim regionalnim izdanjima.

Вечір вісник хорватської щоденної газети, яку опубліковані загребська компанія «Večernji list d.d». Газету засновано у 1959-му в Загребі. Її попередником був «Вечерні вієстнік», який вперше вийшов на 24 сторінках 2 червня 1957 року. Згодом його перейменували на «Narodni list», а відтак дали нинішню назву.

«Вечерні ліст» залишився вірний цій репутації після виборів 1990 року в Хорватії. Франьо Туджман і ХДС виявили зацікавленість у тому, щоб безпосередньо мати контроль над газетою за допомогою приватизації. Івич-Пасалич (Ivić Pašalić), один із найближчих соратників Туджмана, взяв участь у цьому процесі. Проведено перевірку, яка мала на меті з'ясувати законність цієї приватизації, і не знайдено ніяких порушень закону. Великого удару цій газеті завдано в квітні 1998 року, коли почав виходити «Ютарні ліст» («Jutarnji list») — орган більш лівого політичного спрямування й більш ліберальний. Відтоді «Вечерні ліст» втратив лідерство в мас-медіа Хорватії. З 2000 року "BBC News" працює в австрійських ЗМІ "Штирія Medien AG", коли вечір назад у лідери в рейтингах. За даними опитування, "GfK дослідження ринку" з 2001 року. рік, Вечір вісник провідні [1] національних газет в країні, з сильним регіональним питань.

"BBC News" є проект "Футбол серця" 2006 року. посів третє місце у конкурсі "Ifra Cross Media Awards 2006" Моніторинг чемпіонату світу з футболу [2].

More damaging for Večernji list was the start of Jutarnji list, a rival daily newspaper, in April 1998. Večernji list lost the top position in the Croatian media market.

In early 2000s, the newspaper, officially owned by a Virgin Islands financial group, was sold to Styria Medien AG, an Austria-based media group. Under new management, the newspaper began to win back its readership, especially when it took a more critical approach towards the government. This approach intensified when Ivo Sanader became the country's prime minister. That, combined with the appointment of Miljenko Manjkas, an old Tuđman cadre, for editor-in-chief, and especially some non-objective anticommunist texts, led many to speculate that Ivić Pašalić, Sanader's archrival, might indeed be behind the newspaper. According to an article in Jutarnji list, Sanader recently threatened Styria AG's management with an investigation of privatisation and subsequent sales unless the newspaper's editorial policy was changed.[citation needed]

Večernji list is considered conservative newspapers.

Вечір Бюлетень вважається консервативною газети.

"Večernji list" je projektom "Nogomet srcem" 2006. osvojio treće mjesto na natjecanju "Ifra Cross Media Award 2006", za praćenje Svjetskog prvenstva u nogometu.[2]

Večernji list smatra se konzervativnim novinama.

Izdanja

«Вечерні ліст» має 10 випусків у Хорватії, один для Боснії і Герцеговини і один міжнародний:

  • Dalmacija — Далмація
  • Istra-Primorje-Lika — Істра — Примор'є — Ліка
  • Slavonija i Baranja — Славонія і Бараня
  • Slavonija — Славонія
  • Podravina i Bilogora — Подравина і Білогора
  • Varaždin i Međimurje — Вараждин і Меджимур'є
  • Zagorje — Загор'є
  • Sisak — Сисак
  • Karlovac — Карловац
  • Zagreb — Загреб
  • Bosna i Hercegovina — Боснія і Герцеговина
  • međunarodno izdanje — міжнародне видання

Головні редактори

  • Томислав Ґолубович (Tomislav Golubović), від 1959 до 1961
  • Мірко Білич (Mirko Bilić), від 1961 до 1963
  • Вера Врцич (Vera Vrcić), від 1963 до 1968
  • Давор Шошич (Davor Šošić), від 1968 до 1972
  • Мілан Бекич (Milan Bekić), від 1972 до 1975
  • Драґо Шубич (Drago Šubić), від 1975 до 1983
  • Степан Андрашич (Stjepan Andrašić), від 1983 до 1990
  • Іво Лайтман (Ivo Lajtman), від 1990 do 1992, a після того, як він помер, короткий час замісником був Вінко Чесі (Vinko Česi)
  • Бранко Туджен (Branko Tuđen), від 1992 до 2001
  • Ружица Ціґлер (Ružica Cigler), від 2001 до 2005
  • Міленко Манькас (Miljenko Manjkas), від 2005 до 2006
  • Ґоран Оґурлич (Goran Ogurlić), від 2006

Izvori

Шаблон:Izvori

Poveznice

Vanjska poveznica

  1. Rezultat istraživanja čitanosti hrvatskih dnevnika (telefonska anketa iz 2001.) [1]
  2. Styrijino priopćenje o osvojenoj nagradi. [2]